Nov 12

Μπορείτε να μας βρείτε στο νέο μας ιστολόγιο http://fresh-education.blogspot.gr/

untitled

Μπορείτε να μας βρείτε στο νέο μας ιστολόγιο. Πατήστε στο σύνδεσμο

http://fresh-education.blogspot.gr/

Μόνιμος σύνδεσμος σε αυτό το άρθρο: http://fresheducation.gr/?p=9913

Nov 08

1ο Πανελλήνιο Συνέδριο: «Προγράμματα Σπουδών − Σχολικά εγχειρίδια: Από το παρελθόν στο παρόν και το μέλλον».

BD5
Tο Μουσείο Σχολικής Ζωής και Εκπαίδευσης του ΕΚΕΔΙΣΥ, η Παιδαγωγική Εταιρεία Ελλάδος και το PIERCE- Αμερικανικό Κολλέγιο Ελλάδος συνδιοργανώνουν στις 4, 5, 6 Μαρτίου 2016 στην Αθήνα το 1ο Πανελλήνιο Συνέδριο με θέμα

«Προγράμματα Σπουδών − Σχολικά εγχειρίδια: Από το παρελθόν στο παρόν και το μέλλον».

Συνδυάζοντας θεωρία και πράξη, στο πρόγραμμα του συνεδρίου περιλαμβάνονται καινοτόμα βιωματικά εργαστήρια, που διοργανώνονται σε συνεργασία με την Ελληνική Ένωση για την Προώθηση της Ρητορικής στην Εκπαίδευση και το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση.

ΥΠΟΒΟΛΗ ΠΕΡΙΛΗΨΗΣ

Όσοι επιθυμούνι να λάβουν μέρος στο συνέδριο με προφορική ή ανηρτημένη ανακοίνωση ή με εργαστήριο θα πρέπει να στείλουν τον τίτλο και την περίληψη της ανακοίνωσής τους (έως 400 λέξεις) μέσω της ηλεκτρονικής φόρμας που βρίσκεται στην ιστοσελίδα http://sinedriosxolikabiblia.weebly.com/ έως τις 30 Νοεμβρίου.

Μόνιμος σύνδεσμος σε αυτό το άρθρο: http://fresheducation.gr/?p=9888

Nov 08

Πλούσιο επιμορφωτικό -διδακτικό υλικό Φυσικής Αγωγής _ Ελληνογερμανική Αγωγή

14

 

Σεμινάριο Χειροσφαίρισης       • Κανονισμοί Χειροσφαίρισης       • Κανονισμοι Διαιτησίας ΟΧΕ       • Διδασκαλία Χειροσφαίρισης (ΥΠΑΙΘΠΑ)       • Μάθηση της Χειροσφαίρισης με Παιχνίδια       • Τα 3 διδακτικά στάδια για το μάθημα της Χειροσφαίρισης       •

 

ΔΕΙΤΕ ΟΛΟ ΤΟ ΥΛΙΚΟ ΕΔΩ http://www.ea.gr/eefa/material.asp

Μόνιμος σύνδεσμος σε αυτό το άρθρο: http://fresheducation.gr/?p=9903

Nov 08

Μόνιμη ρήτρα περικοπών στις συντάξεις

1B55E88573B64C23274D8626E20A3527

Βαρύ είναι το πακέτο των αλλαγών που ετοιμάζει το υπουργείο Εργασίας στο ασφαλιστικό, όπως αναφέρει ο Ελεύθερος Τύπος της Κυριακής, με ενοποιήσεις και καταργήσεις-εξπρές των ασφαλιστικών ταμείων, μειώσεις σε παλιές και νέες συντάξεις από 3% έως 12% με κριτήριο την ηλικία αποχώρησης των συνταξιούχων, αλλά και με μια ανατροπή-σοκ, καταργεί χρόνο ασφάλισης από τους εργαζομένους!

Το νομοσχέδιο ήδη ετοιμάζεται και οι αρμόδιες υπηρεσίες επεξεργάζονται τις σχετικές διατάξεις. Σε αυτές, πέρα από τις μειώσεις που θα γίνουν στις συντάξεις 2,6 εκατ. συνταξιούχων μέσω επανυπολογισμού όλων των ποσών -και κάτω από τα 1.000 ευρώ- περιλαμβάνεται και μια ανατροπή-σοκ που αφορά στους σημερινούς εργαζομένους, καθώς κινδυνεύουν να χάσουν ένα μέρος από το χρόνο της ασφάλισής τους ή ακόμη και να μείνουν χωρίς σύνταξη, αν δεν έχουν πληρωθεί στα Ταμεία όλες οι ασφαλιστικές εισφορές.
Σύμφωνα με έγκυρες πληροφορίες του Ελεύθερου Τύπου της Κυριακής, στο νομοσχέδιο εξετάζεται να μπει πλήρως σε εφαρμογή η διάταξη του νόμου 4175/13 που προβλέπει ότι ο συντάξιμος χρόνος των ασφαλισμένων θα είναι αυτός για τον οποίο έχουν πραγματικά πληρωθεί εισφορές. Αυτό σημαίνει ότι τερματίζεται η ασφάλιση «επί πιστώσει» και πλέον τόσο οι συντάξεις όσο και οι παροχές Υγείας θα υπολογίζονται και θα χορηγούνται στους ασφαλισμένους μόνο εφόσον διαπιστώνεται ότι έχουν πληρωθεί στο σύνολό τους τόσο οι εργοδοτικές εισφορές όσο και οι εισφορές του εργαζομένου.
Το σύστημα αυτό επαναφέρει την ασφάλιση «τοις μετρητοίς» στα Ταμεία και καταργεί την ασφάλιση «επί πιστώσει» για τα 3,5 εκατ. εργαζομένων που έχουν ασφαλιστικό μητρώο στα Ταμεία. Το «μάρμαρο» όμως θα το πληρώσουν οι εργαζόμενοι που είτε επιλέγουν συνειδητά να μην ασφαλίζονται είτε παγιδεύονται χωρίς να το ξέρουν στην ανασφάλιστη εργασία, καθώς εκατοντάδες χιλιάδες επιχειρήσεις χρωστούν στα Ταμεία τις εισφορές των εργαζομένων τους.
Με τη διάταξη αυτή -στο βαθμό που ενεργοποιηθεί με το νέο νόμο- οι συντάξεις θα υπολογίζονται μόνο με βάση τον πραγματικό χρόνο ασφάλισης για τον οποίο έχει καταβληθεί το σύνολο των εισφορών (εργοδότη και εργαζομένου). Αυτό σημαίνει ότι, αν ένας ασφαλισμένος εργάζεται για 30 χρόνια, αλλά οι εισφορές καλύπτουν τα 25 ή τα 28 έτη της ασφάλισής του, θα παίρνει μικρότερη σύνταξη, και μάλιστα σε πολλές περιπτώσεις θα βρεθούν εργαζόμενοι χωρίς να μπορούν να πάρουν σύνταξη αν δεν συμπληρώνουν τα 15 ελάχιστα έτη καταβολής εισφορών για την έκδοση της συνταξιοδοτικής τους απόφασης.

ΚΩΣΤΑΣ ΚΑΤΙΚΟΣ

http://www.e-typos.com/

Μόνιμος σύνδεσμος σε αυτό το άρθρο: http://fresheducation.gr/?p=9892

Nov 08

Ρομπότ αντικαθιστά 10χρονη καρκινοπαθή μαθήτρια στο σχολείο – ΒΙΝΤΕΟ

robot6n-2-web

Μπορεί η μικρή  10 χρονη μαθήτρια Peyton Walton   να απουσιάζει από το σχολείο της, αφού έχει διαγνωστεί με καρκίνο και βρίσκεται σε φάση θεραπείας στο νοσοκομείο, όμως ένα ρομπότ την αντικαθιστά στην  σχολική της τάξη βοηθώντας την να είναι πάντα σε επαφή με τους συμμαθητές της και τα μαθήματα.

Video από το κανάλι Mega

 

www.enikos.gr  από  http://www.candianews.gr/

 

 

Μόνιμος σύνδεσμος σε αυτό το άρθρο: http://fresheducation.gr/?p=9895

Nov 08

Tο πειθαρχικό συμβούλιο ομόφωνα απάλλαξε τους δασκάλους Γ. Χρόνη και Π. Βαϊνά

2012_10_09-evaluation_79

 

Tο πειθαρχικό συμβούλιο ομόφωνα απάλλαξε τους δασκάλους Γιωργο Χρόνη και Παντελή Βαϊνάαπό την κατηγορία της παράβασης καθήκοντος και σταμάτησε την παραπέρα διαδικασία για την υπαγωγή τους σε δυνητική αργία.

ο τεράστιο κίνημα αλληλεγγύης που αναπτύχθηκε από δεκάδες σωματεία σε όλη την Ελλάδα, η συμπαράσταση που εξέφρασαν με κάθε τρόπο χιλιάδες εκπαιδευτικοί, γονείς και εργαζόμενοι και κυρίως τα κινηματικά χαρακτηριστικά όλης αυτής της προσπάθειας πίεσαν  την πολιτική ηγεσία και πέτυχαν την αθώωση.

Επόμενοι σταθμοί οι ποινικές δίκες των συντρόφων στις 12 , 17 και 23 Νοέμβρη. Να δώσουμε και εκεί με πείσμα και μαχητικότητα το παρόν .

Να αποτελέσουν όλες αυτές οι προσπάθειες την βάση για την αθώωση και των δασκάλων  Ηλία Σμήλιου και Θανάση Αγαπητού για την παρέλαση του  λαού, καθώς και για την αθώωση της δασκάλας Ελισάβετ Παπαδοπούλου

https://www.alfavita.gr/

Μόνιμος σύνδεσμος σε αυτό το άρθρο: http://fresheducation.gr/?p=9898

Nov 07

9 λόγοι για τη χρήση εννοιολογικών χαρτών στη διδασκαλία.

untitled

ΕΝΝΟΙΟΛΟΓΙΚΟΙ ΧΑΡΤΕΣ ΟΡΙΣΜΟΣ ΠΑΙ∆ΑΓΓΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ
(από Μαρία Φραγκάκη, Τζούλια Φορτούνη)

Η τεχνική της εννοιολογικής χαρτογράφησης αναπτύχθηκε από τον καθηγητή Joseph D. Novak, στο πανεπιστήµιο του Cornell. Βασίστηκε στις θεωρίες του David Ausubel (1968), ο οποίος τόνισε τη σηµασία των πρότερων γνώσεων για την εκµάθηση νέων εννοιών. Ο Novak (1991), κατέληξε στο συµπέρασ µα ότι ” η µάθηση µε νόηµα περιλαµβάνει την αφοµοίωση των νέων εννοιών και την ενσωµάτωσή τους στις υπάρχουσες γνωστικές δοµές”. Ένας εννοιολογικός χάρτης αποτελεί µια γραφική αναπαράσταση εννοιών, όπου κόµβοι αντιπροσωπεύουν τις έννοιες και συνδέσεις τις σχέσεις µεταξύ των εννοιών. Οι συνδέσεις µεταξύ των εννοιών γίνονται µε τόξα ή γραµµές και µπορεί να είναι µονόδροµες, αµφίδροµες ή µη κατευθυντικές. Οι έννοιες και µερικές φορές και οι συνδέσεις προσδιορίζονται (ονοµάζονται). Οι σχέσεις και οι συνδέσεις ανάµεσα στις έννοιες µπορούν να αναπαρασταθούν αποτελεσµατικά µέσα από ένα εννοιολογικό χάρτη καθώς η µη γραµµική φύση των εννοιολογικών χαρτών διευκολύνει την παραποµπή και τη σύνδεση µεταξύ διαφορετικών στοιχείων του χάρτη
(Οrmrod, 1995).
Η νοητική χαρτογράφηση είναι µια δηµοφιλής τεχνική, που εφευρίσκεται (και) από τον Tony Buzan (1970), στη Μεγάλη Βρετανία. Μελετώντας τις λειτουργίες του εγκεφάλου, ο βρετανός ψυχολόγος, συστήνει στους ανθρώπους να µην κρατούν γραµµικές σηµειώσεις γράφοντας λέξη προς λέξη αυτά που ακούν ή διαβάζουν, γιατί ο εγκέφαλος δεν λειτουργεί µε αυτό τον τρόπο. Οι πληροφορίες αποθηκεύονται στους δενδρίτες του εγκεφάλου, σαν πρότυπα, συνδέσεις και συνειρµοί. Για αυτό προτείνει την τεχνική της εννοιολογικής χαρτογράφησης. Ο ίδιος περιγράφει την τεχνική: “ένας νοητικός χάρτης αποτελείται από µια κεντρική λέξη ή µια έννοια. Γύρω από την κεντρική λέξη σύρετε 5 έως 10 κύριες ιδέες που αφορούν εκείνη την λέξη. Παίρνετε έπειτα κάθε µια από εκείνες τις λέξεις και σύρετε πάλι 5 έως 10 κύριες ιδέες που αφορούν κάθε µια από αυτές τις λέξεις.”
Η διαφορά µεταξύ εννοιολογικής χαρτογράφησης και νοητικής χαρτογράφησης, είναι ότι ένας νοητικός χάρτης έχει µόνο µια κύρια έννοια, ενώ ένας εννοιολογικός χάρτης µπορεί να έχει αρκετές. Έτσι ένας νοητικός χάρτης µπορεί να παρασταθεί ως αστέρι ή δέντρο, ενώ ένας χάρτης εννοιών αναπαρίσταται µε µορφή δικτύων (Lanzing, 1996).
Οι Loftus και Collins (1975) πρότειναν το µοντέλο “spreading activation”.
Πρόκειται για ένα µοντέλο µνήµης που χρησι µοποιεί µεταφορικά τον τρόπο απεικόνισης οδικών χαρτών για να παραστήσει πώς η µνήµη οργανώνεται – οι έννοιες στη µνήµη είναι όπως οι πόλεις σε έναν οδικό χάρτη (“κόµβοι “), ενώ η προοπτική της συσχέτισής τους αντιπροσωπεύεται από την απόσταση µεταξύ των πόλεων (“συνδέσεις”). Το πρότυπο , επεκτείνεται από τον Anderson (1976), και αποδεικνύεται χρήσιµο στην κατανόηση και εκµάθηση και κατανόηση “νέων σύνθετων εννοιών” στην εκπαίδευση (Novak,1990).

∆Ι∆ΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΓΙΑ ΤΟ ΜΑΘΗΤΗ

Ενεργητική- Αποτελεσµατική µάθηση: Η δόµηση της γνώσης απεικονίζεται στους χάρτες εννοιών όπου περιγράφονται οπτικά οι σχέσεις µεταξύ των ιδεών και δίνει τη δυνατότητα µιας γενικής, ολικής θεώρησης αλλά και της επιλεκτικής εστίασης µιας γνωστικής περιοχής. Έτσι οι µαθητές-τριες οργανώνουν τη σκέψη τους γύρω από µια γνωστική περιοχή, λειτουργώντας σε όλα τα επίπεδα της πυραµίδας του Bloom (1956), (γνώση, κατανόηση, εφαρµογή, ανάλυση, σύνθεση, αξιολόγηση).
Εργαλείο δηµιουργικής σκέψης (αποκλίνουσα σκέψη). Συµµετέχοντας σε ένα καταιγισµό ιδεών και τοποθετώντας τις ιδέες τους στο χαρτί χωρίς κριτική σύµφωνα µε τα κριτήρια του brainstorming (Osborn, 1948, Dunn, 1981), οι ιδέες γίνονται σαφέστερες και το µυαλό πιο ελεύθερο για να συλλάβει νέες ιδέες. Αυτές οι νέες ιδέες µπορεί να συνδεθούν µε τις υπάρχουσες και να προκαλέσουν νέες συνδέσεις που θα οδηγήσουν και σε άλλες ιδέες.
Εργαλείο ανάπτυξης και καλλιέργειας κριτικής σκέψης: Χρησιµοποιώντας εννοιολογικούς χάρτες οι µαθητές-τριες οξύνουν τις δεξιότητες εξαγωγής συµπερασµάτων και κριτικής θεώρησης αυτών και αποφεύγουν την απόκτηση και τη συσσώρευση άχρηστων γνώσεων. (Hannafin,1992).
Εργαλείο µεταγνώσης: Οι Jonassen & Grabowski (1993, σελ. 433) υποστηρίζουν ότι ο τρόπος οικοδόμησης της γνώσης μπορεί
να µελετηθεί ως χωριστός τύπος γνώσης, γιατί µας παρέχει τη θεµελιώδη βάση και περιγράφει πώς η προγενέστερη γνώση διασυνδέεται και αναπτύσσεται ή µετασχηµατίζεται. Οι εννοιολογικοί χάρτες βοηθούν τους εκπαιδευόµενους µε το “να µαθαίνουν πώς να µαθαίνουν”, να αποκτούν δηλαδή επίγνωση των διαδικασιών µάθησης, δίνοντάς τους επιπλέον τη δυνατότητα να παρατηρούν τις αλλαγές που υπόκειται η γνωστική αυτή δόµηση µέσα στο χρόνο (Symington & Novak, 1982).
• Ενίσχυση οµαδοσυνεργατικής µάθησης: Ένας χάρτης εννοιών που κατασκευάζεται από µια ο µάδα παιδιών αντιπροσωπεύει τις ιδέες της οµάδας. Σ’ αυτή την περίπτωση ο εννοιολογικός χάρτης αποτελεί ένα επικοινωνιακό εργαλείο µεταξύ των µελών της οµάδας που πρέπει να εκφράσουν και να διαπραγ µατευτούν τις ιδέες τους και να συµφωνήσουν σε µια κοινή δοµή των εννοιών και των µεταξύ των συνδέσεων στο χάρτη. Οι εννοιολογικοί χάρτες αποτελούν εργαλεία διαπραγµάτευσης νοήµατος (tools for negotiating meaning) (Novak & Gowin, 1997). Έτσι ενισχύεται η αλληλεπίδραση µεταξύ των µελών της οµάδας κι ενδυναµώνεται η µάθηση (Ματσαγγούρας, 2000).
Επίλυση προβληµάτων: Η χαρτογράφηση εννοιών µπορεί να χρησιµοποιηθεί για να ενισχύσει και να εµπλουτίσει τις φάσεις της µεθόδου επίλυσης προβλήµατος (problem-solving), µε παραγωγή εναλλακτικών λύσεων και επιλογών.

∆Ι∆ΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΓΙΑ ΤΟ ∆ΑΣΚΑΛΟ
Μέσο οργάνωσης και παρουσίασης του µαθήµατος στην τάξη (Anderson-Inman & Zeitz ,1993). Ο εκπαιδευτικός µπορεί να οργανώσει το υλικό των µαθηµάτων και να παρουσιάσει σύνθετες επιστηµονικές έννοιες µε περισσότερη αποτελεσµατικότητα και αξιοπιστία, χρησιµοποιώντας εννοιολογικούς χάρτες.
∆ιαγνωστικό εργαλείο για την ανίχνευση και αναπαράσταση των πρότερων γνώσεων ( Novak, 1997). Η ερευνητική οµάδα του Joseph Novak στο Cornel
διαπίστωσε ότι ένα σηµαντικό πλεονέκτηµα της εννοιολογικής χαρτογράφησης είναι η δυνατότητα ανίχνευσης παρανοήσεων. Μέσα από τους εννοιολογικούς χάρτες που σχεδιάζουν οι µαθητές ο εκπαιδευτικός µπορεί να διακρίνει τις ερµηνείες ή τις παρερµηνείες (misconceptions) (Arnaudin et al, 1984), που εµποδίζουν την αναδόµηση των πρότερων γνώσεων (Βοσνιάδου, 1994) και “καθιστούν την εκπαίδευση ατελέσφορη” (Ross & Munby, 1991) και να προσαρµόσει τις διδακτικές τακτικές του για να διευκολύνει την απόκτηση της νέας γνώσης (McClure, Sonak, & Suen, 1999). Επιπρόσθετα η πολυδιάστατη γραφική αναπαράσταση των ιδεών και των µεταξύ των σχέσεων, αποτελεί µια “σκαλωσιά” (scaffold) για την ενσωµάτωση της νέας γνώσης (Spoehr,1994).
Εργαλείο αξιολόγησης της µάθησης και της εξέλιξης της γνωστικής αλλαγής, µετά τη διδακτική παρέµβαση (Fernantes & Asensio, 1998

Περιοδικό Εκπαιδευτική Κοινότητα

Εδώ μπορείτε να κατεβάσετε εφαρμογή για δημιουργία εννοιολογικών χαρτών με αναλυτικές οδηγίες

Μόνιμος σύνδεσμος σε αυτό το άρθρο: http://fresheducation.gr/?p=9883

Nov 07

Νομίζεις ότι ξέρεις τι κάνουν οι εκπαιδευτικοί. Σωστά; Λάθος!

Richard Feynman

Sarah Blaine

You think you know what teachers do. Right? Wrong.

Μπορεί να πήγατε στο σχολείο, κι έτσι νομίζετε ότι ξέρετε τι κάνουν οι εκπαιδευτικοί, έτσι δεν είναι; Κάνετε λάθος. Ακολουθεί ένα άρθρο της Sarah Blaine που εξηγεί τα πάντα. Η Sarah Blaine, είναι μαμά, πρώην δασκάλα, και τώρα πλήρους απασχόλησης δικηγόρος στο New Jersey που έγραψε για πρώτη φορά στο blog parentingthecore της, το παρακάτω άρθρο…
Όλοι γνωρίζουμε τι κάνουν οι εκπαιδευτικοί, έτσι δεν είναι; Άλλωστε, ήμασταν όλοι οι μαθητές. Σχεδόν ο κάθε ένας από εμάς, είμαστε προϊόν της δημόσιας εκπαίδευσης, ο καθένας μας κάθισε στα θρανία για δεκατρία χρόνια.
Συναντήσαμε δεκάδες εκπαιδευτικούς. Είχαμε δασκάλους στο νηπιαγωγείο, στην πρώτη τάξη του δημοτικού, στην πέμπτη τάξη, και γυμναστές, και δασκάλους καλλιτεχνικών και καθηγητές μουσικής. Είχαμε καθηγητές φυσικούς και κοινωνιολόγους, καθηγητές αγγλικών και καθηγητές μαθηματικών. Αν ήμασταν τυχεροί, είχαμε καθηγητές που δίδασκαν Λατινικά ή καθηγητές ισπανικών, ή καθηγητές φυσικής ή ψυχολογίας. Εγώ είχα ακόμη και καθηγητή για ” Δεξιότητες Επικοινωνίας “. Είχαμε συμβούλους επαγγελματικού προσανατολισμού και διευθυντές και κάποιοι από εμάς είχαν δασκάλους ειδικής αγωγής.
Επομένως, γνωρίζουμε τους εκπαιδευτικούς. Ξέρουμε τι συμβαίνει στις τάξεις, και γνωρίζουμε τι κάνουν οι εκπαιδευτικοί. Γνωρίζουμε ποιοι είναι οι αποτελεσματικοί εκπαιδευτικοί, ξέρουμε ποιοι εκπαιδευτικοί έμειναν στη μνήμη μας, ποιοι εκπαιδευτικοί άλλαξαν τη ζωή μας, και γνωρίζουμε ποιοι εκπαιδευτικοί ήταν απαράδεκτοι.
Ξέρουμε. Γνωρίζουμε ποιοι εκπαιδευτικοί άλλαξαν τη ζωή μας προς το καλύτερο. Γνωρίζουμε ποιοι εκπαιδευτικοί άλλαξαν τη ζωή μας προς το χειρότερο.
Η διδασκαλία ως επάγγελμα δεν έχει κάποιο μυστήριο. Δεν έχει καμία μαγεία. Δεν έχει κανένα σεβασμό.
Ήμασταν μαθητές, και ως εκ τούτου, γνωρίζουμε τους εκπαιδευτικούς. Διασύρουμε τους εκπαιδευτικούς. Επικρίνουμε τους εκπαιδευτικούς. Μπορούμε να τα κάνουμε καλύτερα από τους καθηγητές. Άλλωστε, εμείς δουλεύουμε. Αυτοί διδάσκουν.
Κάνουμε λάθος.
Πρέπει να τιμάμε τους εκπαιδευτικούς. Πρέπει να σεβόμαστε τους δασκάλους. Πρέπει να ακούμε τους εκπαιδευτικούς. Πρέπει να σταματήσουμε να μειώνουμε τους εκπαιδευτικούς με αυθαίρετες μετρήσεις και τις λεγόμενες αντικειμενικές εξετάσεις.
Πάνω απ ‘όλα, πρέπει να σταματήσουμε να σκεφτόμαστε ότι ξέρουμε τι σημαίνει διδασκαλία μόνο επειδή κάποτε υπήρξαμε μαθητές.
Δεν ξέρουμε.
Ξόδεψα περισσότερο από ένα χρόνο για να πάρω το Master of Arts στη διδασκαλία. Μετά πέρασα δύο χρόνια διδάσκοντας σε ένα δημόσιο γυμνάσιο σε μια αγροτική περιοχή. Και έμαθα ότι τα 13 χρόνια μου ως μαθήτρια σε δημόσιο σχολείο, τα 4 χρόνια μου ως φοιτήτρια σε ένα εξαιρετικό κολέγιο, και ακόμη και η χρονιά μου ως μεταπτυχιακή φοιτήτρια στη σχολική εκπαίδευση, σε ένα από τα καλύτερα δημόσια πανεπιστήμια δεν μου έμαθαν πώς να διαχειρίζομαι μια τάξη, πώς να προσεγγίζω τους μαθητές, πώς να εμπνέω την αγάπη για μάθηση, πώς να διδάσκω. Δεκαοκτώ χρόνια ως μαθήτρια και δεν ήξερα τίποτα για τη διδασκαλία. Μόνο χρόνια εξάσκησης στην τάξη θα με έκαναν κανονική δασκάλα. Ειδικό. Κάποιος που να ξέρει πώς να εμπνέει τα παιδιά. Πώς να κάνει τη διαφορά. Πώς να διδάσκει.
Δεν έμεινα. Έφυγα. Πήγα στο σπίτι μου, και ένα χρόνο αργότερα γράφτηκα στη Νομική.
Πέρασα τις δικηγορικές εξετάσεις . Άρχισα την πρακτική μου σε ένα επιβλητικό μεγάλο δικηγορικό γραφείο. Τρία χρόνια ως φοιτήτρια νομικής δεν με είχαν προετοιμάσει περισσότερο από ότι τα 18 χρόνια μου ως φοιτήτρια με είχαν προετοιμάσει να διδάξω. Αλλά ακόμη και την πρώτη μου χρονιά ως εν ενεργεία δικηγόρος, έβγαζα πέντε φορές περισσότερα από όσα έπαιρνα σαν δασκάλα.
Δούλεψα σκληρά την πρώτη μου χρονιά ως δικηγόρος . Αλλά δεν δούλεψα τόσο σκληρά όσο είχα δουλέψει τη χρονιά που δίδαξα. Στην πραγματικότητα, δεν δούλεψα πιο σκληρά. Ίσως μάλιστα να δούλεψα και λίγο λιγότερο .
Όμως συνέχισα να ασκούμαι. Συνέχισα να μαθαίνω. Εννέα χρόνια μετά την αποφοίτησή μου από τη Νομική, νομίζω ότι έχω κάποια ιδέα για το πώς να στέκομαι σε μια δίκη. Δεν είμαι η τέλεια δικηγόρος . Υπάρχουν πολλά περισσότερα που θα μπορούσα να μάθω, περισσότερα που θα μπορούσα να κάνω. Να αναπτύξω καλύτερα νομικά ένστικτα με την πάροδο του χρόνου. Θα μπορούσα να ακονίσω τη στρατηγική λογική μου . Θα μπορούσα να τα κάνω όλα καλύτερα, να είμαι καλύτερη. Να μάθω καλύτερα το Νόμο . Να μάθω περισσότερες διαδικασίες . Αλλά ο νόμος είναι μια πρακτική, το δίκαιο είναι ένα επάγγελμα . Οι δικηγόροι αναμένεται να εξελίσσονται στην πορεία της σταδιοδρομίας τους . Οι δικηγόροι αποκτούν μεγαλύτερη ευθύνη, που την κερδίζουν με το χρόνο.
Οι νέοι καθηγητές αναλαμβάνουν την πλήρη ευθύνη την πρώτη ημέρα που πατούν το πόδι τους στην τάξη .
Οι άνθρωποι που συναντώ έξω στον κόσμο με σέβονται τώρα ως δικηγόρο, ως επαγγελματία, εν μέρει επειδή η συντριπτική πλειοψηφία τους δεν έχουν απολύτως καμία ιδέα για το τι πραγματικά κάνω.
Όλοι εσείς, πρώην μαθητές, που δεν είστε εκπαιδευτικοί ή δικηγόροι, δεν γνωρίζετε περισσότερα για τη διδασκαλία απ’ ό,τι  γνωρίζετε για τη δικηγορία .
Όλοι εσείς οι πρώην μαθητές: δεν έχετε σχεδιάσει προγράμματα σπουδών, σχεδιάσει μάθημα, δεν έχετε παρακολουθήσει συνεδριάσεις του συλλόγου διδασκόντων, δεν έχετε ετοιμάσει διαγωνίσματα, βάλει βαθμούς μετά από αξιολόγηση, παρακολουθήσει τη φοίτηση των μαθητών. Δεν έχετε διδάξει μαθητές, επανεξετάζει τους στόχους και δημιουργήσει ερωτήσεις για μελέτη. Δεν έχετε βάλει σε μαθητές  εργασία για το σπίτι . Δεν γράφετε καθημερινά τους στόχους του μαθήματος στον ασπροπίνακα. Δεν έχετε γράψει ποιήματα στον ασπροπίνακα. Δεν έχετε μάθει να γράφετε ευανάγνωστα στον πίνακα, ενώ ταυτόχρονα να διασφαλίζετε ότι κανένας από τους μαθητές σας δεν θα πετάξει μια καρέκλα έξω από το παράθυρο. Δεν έχετε σχεδιάσει μαθήματα που πέτυχαν. Δεν έχετε σχεδιάσει μαθήματα που απέτυχαν. Δεν έχετε μάθει να κρατάτε τους μαθητές ήσυχους κατά τη διάρκεια του μαθήματος .
…………..
Το πρόβλημα με τη διδασκαλία ως επάγγελμα είναι ότι κάθε ενήλικας πολίτης αυτής της χώρας πιστεύει ότι ξέρει τι κάνουν οι εκπαιδευτικοί . Ενώ δεν γνωρίζουν. Έτσι δίνουν …λύσεις , αναπτύσσουν πολιτική, γράφουν άρθρα, και πολιτικολογούν. Και δεν ακούν αυτούς που ξέρουν . αυτούς που μπορούν να διδάξουν. Τους δασκάλους .

https://www.washingtonpost.com/news/answer-sheet/wp/2014/02/22/you-think-you-know-what-teachers-do-right-wrong/  από http://paidis.com

Μόνιμος σύνδεσμος σε αυτό το άρθρο: http://fresheducation.gr/?p=9877

Nov 07

Διευθυντές και υποδιευθυντές σχολείων θα ψηφίσουν για νέους διευθυντές εκπαίδευσης.

manager2

Με τον πρόσφατο νόμο επιλογής  των στελεχών της εκπαίδευσης θα γίνει και η επιλογή των νέων Διευθυντών εκπαίδευσης σύμφωνα με αυτά που είπε ο Υπουργός Παιδείας.

 

«Κριτήριο η 15ετής τουλάχιστον προϋπηρεσία για την επιλογή των στελεχών της εκπαίδευσης» δήλωσε ο υπουργός Παιδείας, Νίκος Φίλης κατά τη δευτερολογία του στη Βουλή για την επιλογή των στελεχών στην εκπαίδευση.

“Ο ΣΥΡΙΖΑ, έχει ψηφίσει νομοσχέδιο, με το οποίο προβλέπει ότι ανάλογη διαδικασία θα ακολουθηθεί για την εκλογή των διευθυντών εκπαίδευσης, πενήντα οκτώ πρωτοβάθμιας και πενήντα οκτώ δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, σε όλη την χώρα. Θα ψηφίσουν οι εκλεγέντες από όλους τους εκπαιδευτικούς διευθυντές και υποδιευθυντές των σχολείων για να εκλέξουν τους διευθυντές εκπαίδευσης.

Μόνιμος σύνδεσμος σε αυτό το άρθρο: http://fresheducation.gr/?p=9874

Nov 07

Επιστολή εκπαιδευτικού ΑΜΕΑ , ΠΕ 19 που δεν έχει πρόσβαση στο σχολείο τοποθέτησής του

amea_diorismos

 

Την αντιμετώπιση που είχε και έχει κατά τη διαδικασία πρόσληψής του ως αναπληρωτής εκπαιδευτικός στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση του Νομού Αχαΐας, δημοσιοποιεί με επιστολή του προς τους βουλευτές Αχαΐας, ο καθηγητής σε αναπηρικό αμαξίδιο Χρήστος Σταματελάτος.Ο άντρας, ο οποίος πάσχει από σκλήρυνση κατά πλάκας και κινείται με αναπηρικό αμαξίδιο, κλήθηκε να υπηρετήσει σε σχολείο που δεν έχει πρόσβαση για ΑΜΕΑ.
Όταν ζήτησε να επιστρέψει στο σχολείο που είχε υπηρετήσει τα προηγούμενα τρία χρόνια, το οποίο είχε τις υποδομές για ΑΜΕΑ, ο Διευθυντής Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης του πρότεινε: ή να αναλάβει ή να παραιτηθεί!

 

Με  την επιστολή του ο κ. Σταματελάτος δείχνει τις μεγάλες ελλείψεις των σχολείων σε υποδομές φιλόξενες σε ΑΜΕΑ.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΤΗΝ ΑΠΟΚΑΛΥΠΤΙΚΗ ΕΠΙΣΤΟΛΉ ΕΔΩ

 

Μόνιμος σύνδεσμος σε αυτό το άρθρο: http://fresheducation.gr/?p=9867

Παλαιότερα άρθρα «

RSS
Like
Like
Twitter
Follow by Email